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Latein für Kinder

konzipiert als

Begleitgrammatik zum Lateinunterricht ab der 5. Klasse

Der Aufbau der Lateingrammatik orientiert sich an dem Unterrichtswerk "Ianua Nova" (V&R Göttingen), kann aber auch in Verbindung mit anderen Lehrbüchern verwendet werden.

Im Zweiten Band arbeiten wir verstärkt mit der Systemgrammatik, so dass auf viele Inhalte der Grammatik hier nur noch verwiesen wird. Die Absicht ist nicht, Dir das Leben schwerer zu machen. Im Gegenteil: Du sollst allmählich den Aufbau und das System der lateinischen Grammatik kennen lernen und dadurch einen besseren Überblick und eine Merkhilfe erhalten.

 

II 1: cum und ut mit Konjunktiv 

IN II 1

Der Konjunktiv in cum- und ut-Sätzen

Informiere Dich in folgenden Tabellen und präge sie Dir ein!

"cum" als Konjunktion
Tabelle

"ut" als Konjunktion
Tabelle

 

Übungstext I:

Aeneas

  1. Cum Troiani equum a Graecis in litore relictum in arcem traxissent, Ulixes comitesque noctu equo descenderunt, ut Troianis perniciem ferrent.
  2. Domus, in qua Aeneas habitabat, extra urbem sita erat. Itaque Aeneas, cum strepitus armorum magnus urbem compleret, tamen nihil audiebat.
  3. Domi in lecto iacebat, cum subito imago Hectoris, quem Achilles interfecerat, dormienti apparuit et oravit, ut novam patriam sibi quaereret et deos urbis secum in novam patriam auferret.
  4. Aeneas e somno excitatus verbis Hectoris non paruit, sed arma cepit et, ut cives ab hostibus defenderet, in urbem contendit. 
  5. Sed nunc Venus mater ei se obtulit iterumque eum urbem relinquere iubebat, ut Aeneas non iam resisteret.

 

1 extra + Akk. – außerhalb | 2 strepitus, us, m – Lärm | 3 imago, inis, f – Schattenbild (Hektor war schon tot) | 5 resistere, o, restiti – sich widersetzen
  1. Bestimme folgenden cum-Gebrauch:

    1. cum Troiani... traxissent (Satz 1)

    2. cum strepitus ... compleret (Satz 2)

    3. cum ... apparuit et oravit (Satz 3)

  2. Bestimme folgenden ut-Gebrauch:

    1. ut ... ferrent (Satz 1)

    2. ut ... quaereret (Satz 3)

    3. ut ... defenderet (Satz 4)

    4. ut ... resisteret (Satz 5)

 

Übungstext II:

 Der Wolf und das Mädchen

  1. Cum avia aegrota in lecto iaceret, mater filiam parvam oravit, ut per silvam ad eius villam se conferret eique placentam aliasque res bonas ferret.
  2. Puella nihil timens iter per silvam faciebat, cum subito vocem atrocem lupi ex silva accurrentis audivit.
  3. Tantopere puella territa est, ut, cum lupus inter arbores appareret,  statim fuga salutem peteret.
  4. Sed lupus, cum manum puellae alteram dentibus comprehendisset, eam per silvam ad alterum lupum duxit, qui, cum in insidias incidisset, se liberare non posset.
  5. Puella autem, cum lupum ex insidiis liberavit, duos novos amicos sibi comparavit.

 

ANGABEN:

avia, ae, f – Großmutter | placenta, ae, f – Kuchen | dens, dentis, m - Zahn

  1. Bestimme folgenden cum-Gebrauch:

    1. cum avia ... iaceret (Satz 1)

    2. cum ... audivit (Satz 2)

    3. cum ... appareret  (Satz 3)

    4. cum ... comprehendisset (Satz 4)

    5. cum ... liberavit (Satz 5)

  2. Bestimme folgenden ut-Gebrauch:

    1. ut ... se conferret et ... ferret (Satz 1)

    2. ut ... statim peteret (Satz 3)

 

Sententiae excerptae:

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